20 MINUT LETO 4, ŠTEVILKA 6 NOVEMBER –DECEMBER 2014 Č ASOPIS JE BR EZPL AČ EN. Č AS O PI S L AH K O P R EK O PI R AT E. N AJ G A PR EB EREJO T UDI DRUGI LJUDJE. V TEJ ŠTEVILKI Č AJ AN K A ZGODBE: Potepuh, Ljubez enski roman, Ljubez en Jožica Maklin J ANEZ 20-MINUTNIK STRAN 2 Dragi bralci! V tej številki časopisa pišemo o čajanki akcije UNIKATI 2014. Zbrali smo nekaj denarja. Denar bomo porabili za časopis 20 MINUT. Objavili smo zgodbe: Potepuh, Lj ubezensk i roman, Ljubez en. Te zgodbe smo napisali ljudje, ki se dobivamo v skupinah za lahko branje. Tam beremo, pišemo in se pogovarjamo. Jožica Maklin je napisala, kako je bilo na srečanju v knjižnici. Bralci, vabimo vas. Povejte drugim o tem, kar ste prebrali. Pošljite nam svoje zgodbe. Pošljite nam prispevke. Veseli bomo. Hvala, berite nas še naprej. Vaša Risa 20 MINUT 20 MINUT STRAN 3 ČAJANKA ZAVODA RISA Novembra in decembra je potekala akcija UNIKATI 2014. Dobri ljudje ste podarili različne izdelke in znanje. Unikate smo prodajali na spletu. Imeli smo tudi licitacijo v živo. Licitacija je prodaja stvari. Stvar dobi tisti, ki ponudi največ denarja. Po licitaciji smo priredili čajanko. Prišlo je veliko ljudi. Na čajanki smo poslušali glasbo. Na kitaro je igrala in zraven pela Boža Potočnik. Pela in igrala sta Vita Repnik in Uroš Medved. STRAN 4 Na rog je zaigral Lenart Lesjak. Z nami je bil tudi Anej Piletič iz oddaje Slovenija ima talent. Hvala vsem, ki ste dali in kupovali, pekli pecivo, kuhali čaj, fotografirali in pomagali. Hvala vsem gostom in vsem, ki pomagate. Brez vas nam ne bi uspelo. Zbrali smo okrog 800 eur. Ta denar bomo porabili za časopis 20 MINUT. HVALA! 20 MINUT 20 MINUT STRAN 5 Mlakar Slobodan, Damjan Anželković, Andraž Sataraš, Tina Grm, Veverica Brez Repa POTEPUH Potepuh ima dolge noge. Ima dolg rep, ima dolgo brado. Ima sive lase, star je 50 let. Septembra ima rojstni dan. Ime mu je Boštjan. Rad je zelenjavo z mesom. Včasih poje tudi kakšno miš. Potepuh gre po gozdu in sreča veverico. Veverica mu skoči za vrat in ga pokrempa. Potepuh je ves opraskan. Gre domov povedat, da ga je veverica opraskala. Še prej je potepuh veverici odgriznil vrat in rep in rekel: Lačna sem bila. Doma ga žena vpraša: Zakaj nisi še meni prinesel malo veverice? Zato se skregata. Potem veverica potepuhu skoči iz ust in mu odgrizne glavo. Potepuhu odpade glava in začne lajati. STRAN 6 Potepuh brez glave se čoha po riti in reče: Mijav, še bi rada. Žena pa reče: Oh, kako sem lačna, ker ste pojedli sovo. O, Šmarješke Toplice. Veverica umre in je kaput, žena pa se joka. Žena joka, ker ne more pojesti veverice, ker je gnila. Pride teta Pehta in reče: Počakaj, stoj malo, in našeška potepuha brez glave. Na koncu se vse popravi. Žena da potepuhu glavo nazaj na vrat in jo zašije. Potepuh izbruhne rep. Veverica pa je še vedno mrtva. Srečno novo leto! Ekipa strganega štrika LJUBEZENSKI ROMAN Prvo je spoznavanje, potem pa se pogovarjajo naprej. V našem romanu nastopata gospod iz 4. nadstropja in njegova spodnja soseda. Ime jima je Viktorija in Franci. 20 MINUT 20 MINUT Viktorija hodi po parku s topoli, nakar ji pride nasproti Franci. Srečata se v parku. Lepo se pozdravita in drug drugega vprašata za ime. Zaljubita se. Pokažejo se iskrice. Franci začne Viktorijo sredi topol na veliko poljubljati. Primeta se za roke in se dogovorita za zmenek. Najprej gresta v bazen, nato v kino, potem pa nastopi šampanjec in pojedina. Viktorija na kavču zaspi, onemogla od hrane in pijače. Tako je Franci povedal policajem. V resnici je dal Viktoriji uspavalo. Ko se Viktorija zbudi od uspavalne tablete, vse pove policajem. Policaji Francija primejo in ga odvedejo v pripor. Policaj je bil Viktorijin ljubimec. Slučajno je prišel na obisk. STRAN 7 STRAN 8 20 MINUT Za pričo pokličejo Francijevo prijateljico. Franci ji je prej povedal vse, kar bo naredil z Viktorijo. Franci se maščuje policaju, zlaže se, da je policaj nezakonito prisluškoval. Policaja privedejo pred direktorja. Direktor mu odvzame policijsko licenco. Franci je v ječi. Policaj je v ječi. Viktorija čaka svojega policaja. Sodnik pa odloči: Policaja zaprite. Dobi dosmrtno ječo. Francija pa scvrite na električnem stolu. Aleš Sedelšak, Bojan Tovornik, Poldi Vajdl, Katja Černe, Mišela Primec, Bojana Viderman, Saša, Tatjana LJUBEZEN Zgodba je o fantu Mateju in punci Maji. Fant je zlagal brisače, punca je gledala na uro. Fant si je mislil: Delati bi morala punca in ne fant. Da bi se še bolj spoznala, sta odšla na morje. Na morje so šli s kombijem. Na poti se je kombi izgubil. 20 MINUT Kombi se je tudi pokvaril. Poklicali so vlečno službo. Vlečna služba je odpeljala kombi. Vlečna služba jih je peljala na morje. Poklicali so drugi kombi. Med tem si Maja ogleduje Mateja. Gleda vse, kar on dela. Matej jo očara z lepimi besedami. Smeji se ji, ji mežika in jo začara. Matej igra na banjo, zapoje ji. Ona si ga ogleduje, pogovarjata se. Ona ga vpraša: Ali bi bil moj fant? On takoj reče: Ja. Potem pa pride njegova mama Aleksandra in mu reče: Ti pa že imaš punco doma. On reče: Zapustil bom drugo punco, ta je lepša. Ona se joka, on jo tolaži in ji pove lepe besede. Rad te imam, ljubim te. Ležita na plaži in se pogovarjata. Plavata v bazenu in na morju, pečeta torto, pečeta ribe, se otipavata, gresta na kavo, streljata glinaste golobe. STRAN 9 STRAN 10 Mimo priletita dva golobčka. Bela golobica in črn golob. Goloba se pokljunčkata. Matej ju slika, potem pa se z Majo poljubita. Golobčka imata na nogi pripeto pismo. V pismu piše vse sorte. Pismo je ljubezensko. Na koncu pisma je nagradna križanka. Če pravilno rešiš križanko, te ne vržejo morskemu psu Valterju. Maja in Matej pravilno rešita križanko. Dobita rdečega ferarija in vijolično hobotnico. Za tem se poročita. Prav tam na poroki čaka Sergeja, bivša punca od Mateja. On reče: Sergeja, pusti me pri miru. Ona reče: Žalostna sem. Vrže se v vodo k morskemu psu Valterju. Valter se spremeni v lepega moškega, v princa. Mama Aleksandra da za rundo. 20 MINUT 20 MINUT Jožica Maklin 20. novembra smo se člani literarne skupine odzvali povabilu gospe Petre Makuc. Udeležili smo se srečanja ljubiteljev lepe slovenske besede domačih avtorjev. Srečali smo se v prostorih študijske knjižnice. Bilo je veliko povabljenih. Prišli so iz vseh krajev naše Mežiške doline, pa še od kod drugod. Vseh nisem poznala. Gospa Bojana Verdinek nam je prebrala nekaj zgodb iz knjige Lesene cokle. Zgodbe je zapisala po pripovedovanju starejših ljudi treh dolin: Mežiške, Mislinjske in Šaleške. Po končanem programu smo si ogledali še prostore knjižnice. Po obisku knjižnice sem se zelo dobro počutila. Bila sem zopet med množico knjig, ki jih obožujem. Opazovala pa sem lahko tudi grajski park. Zaposlene v knjižnici so zelo prijazne. Za njihovo pozornost se jim najlepše zahvaljujem. Lepa hvala v imenu naše literarne skupine Živeti je lepo iz Doma starejših Na Fari, Prevalje. Knjiga je čudovit izvir lepih besed in misli. Zato radi berite, saj boste srečni in bogati. STRAN 11 KDO DEL A Č AS OPIS 20 MINUT? Časopis 20 MINUT smo pripravili ljudje, ki delamo v Zavodu RISA. Zelo pomembni sodelavci časopisa so ljudje, ki jim lahko branje koristi. Oni znajo najbolje svetovati, kaj je napisano razumljivo! Vedo, kaj je dobro zanje, kaj jih zanima. HV ALA! Za to številko smo pisali, risali in fotografirali: Tatjana, Saša, fantje in punce skupin lahkega branja VDC Muta, VDC Slovenj Gradec, VDC Kovač-eksterni, Center Črna, Jožica Maklin. P O M AG AJ O N AM Zavod Zla ta le ta Č AS OPI S 20 MINUT DEL AMO G L AV N A I N O DG O VO RN A UR ED NI C A S aš a F u ži r Čl a n i ur ed n iš k eg a o db ora pr ih aj am o: i z Za v o da Ris a , i z Dom a s tar ej š ih na F ar i , z Un i v er ze v Lj ub lj an i , s T eo l oš k e f ak ult et e , z Zd ra vs t ve ne f ak ult et e , s Fak u lt e te za s oc ia l no de l o. J AN E Z A 2 0 - M IN UT NI K A J E N AR I S AL J an e z G rm B AR VN E R ISB E PICS for PECS © Pyram id Educational Products, Inc. E-POŠTA zavodrisa@gmail.com N AŠ N AS L O V Zavod RISA Podgorje 95 2381 Podgorje pri Slovenj Gradcu TELEFON 041 252 167 (Saša Fužir) B ESED IL A SO PR EG L ED AL I U PO R AB N IK I C ENTR A Z A U SPO S AB L J AN JE, D EL O IN V AR ST VO ČR N A N A KOROŠKEM B ESED IL A ST A PR E G L ED AL I TUDI Nina Vožič Makuc Terezija Napečnik IZ D AL IN Z AL O ŽIL Zavod RISA PRODUKCIJA Zavod RISA
© Copyright 2025